Az benn volt!

Mindent a fociról - szigorúan szubjektíven.

Friss topikok

Hidegzuhany hondurasi módra

2009.09.28. 00:43 | KoppányiG | 65 komment

 

Bőszen böngésztem a sportfogadással foglalkozó oldalak oddsait az U20-as VB első, magyar érdekeltségű meccsével kapcsolatosan, és valami rosszat sejtettem, ugyanis előzetes terveimmel ellentétesen nem tettem pénzt honfitársaimra. Pedig napokkal ezelőtt úgy éreztem, a tavalyi EB-bronz nem lehet véletlen; ebből a csoportból még a rossz körülmények mellett is továbbjuthatunk. Persze a lehetőség még mindig adott, de ilyen kezdés után nem sok jóra számíthat az ember... 

 

Dárdai Pál bilit borított. Idén februárban meglehetősen élesen kritizálta a magyar utánpótlást, és nyelvét leginkább Németh Krisztiánon köszörülte. Önteltnek nevezte a most az AEK Athénban futballozó nagy reménységünket. Egykedvűen elmosolyodtam ezen a cikken, nem tudtam eldönteni ugyanis, hogy Dárdai féltékeny-e a szemtelenül fiatalon Liverpoolba szerződtetett csatárra, vagy tényleg jól látja-e a dolgokat. Azt hiszem, mára döntöttem. Jól látja.
 

Talán 10 percig éreztem azt a Magyarország-Honduras U20-as világbajnoki meccsen, hogy a magyarok gyorsan bedarálják ellenfelüket. Aztán ez szép lassan alábbhagyott. A csapat lelkesedésével az enyém is eltűnt. Két gyanús, magyar részre megadható büntetőszituáció után a bíró sípja néma maradt. A zajmikrofonok viszont szabad utat engedtek az éteren keresztül a flegma, magyar szitokáradatnak, ami hol az ellenfélnek, hol a játékvezetőknek szólt. És ha nem hallottuk volna, akkor is láttuk: ötlettelen az egész játékunk. Viszonylag korán kaptuk az első pofont. Nem telt el fél óra, és valami Mario Martinez nevű srác futtából kilőtte a bal alsó sarkot. Megnéztem az interneten, ki ez a jó lövőtechnikával megáldott focista… Mario Martinez, született: 1989., klubja: Valerenga. Tehát a norvég élvonalban pallérozódnak olyan játékosok, akik szünet után már a második góljukkal szomorítják a lelkes szurkolókat kis hazánkban. Az már csak hab volt a tortán, hogy a meccs utolsó perceiben még bő harminc méterről is kicsipkézték Gulácsi hálóját. Álljunk is itt meg egy pillanatra: Gulácsi Péter minden bizonnyal a Liverpool kapuját szeretné őrizni valamikor. Halkan jegyzem meg, az nem fog úgy sikerülni, ha 10 méterre kirohan a kapunk elől egy beadásra és elfut a labda mellett, illetve, ha minden, 25 méteren túlról érkező labda után a hálóban kotorászik. Nem akarom én egyedül kapusunkra hárítani a felelősséget, ugyan. Valljuk meg, jól eltalált lövések voltak. Az viszont elgondolkodtató, hogy a már említett Németh Krisztián hogy tűnhet el totálisan névtelen védők mellett kilencven percen keresztül. Vagy az, hogy a korábbi világválogatott Dudásnak miért nincs egy jó megmozdulása sem egy félidő alatt. Ide sorolhatjuk azt is, hogy a nemzeti sportnapilap által már legalább tizennyolcszor körüludvarolt Koman Vladimir miért nem közelíti meg hangyányit sem azt a szintet, amit tőle elvárnánk. Valószínűleg az is szerencsés volna, ha a Werderrel Szuperkupát nyerő Futács Márkó bele tudna fejelni a labdába (nem mellé) és az őt őrző agresszív védő lekönyöklése helyett inkább a gólszerzésre törekedne.

 

Lelketlen, alázat nélküli volt az egész játék. Persze nem szabad, hogy csupán a játékosokon csattanjon az ostor. A szenzációs tavalyi U19-es EB-szereplés után a magyar focit eltulipánosítani igyekvő vezetők Sisa Tibor ex-kapitány eredményeit tulajdonképpen semmibe nézve kinevezték Wilco van Buurent („öcsém, ezt ki se tudom mondani…”). A csapat azóta lefelé halad a lejtőn. A váratlan vereségek sorozata, az ötlettelen futball új kapitányt hozott az utánpótláscsapat élére Egervári Sándor személyében. Talán a Győri ETO-tól könnyes rajzos búcsút vevő edzőnek a félidőben most is hasonló csendéletet kellett volna felvázolnia a mágnestáblára, mint korábbi kenyéradóinak. Lehet, hogy akkor nem lettek volna ilyen alulmotiváltak a sztárocskának kinevezett „aranygeneráció” tagjai.

Folytatása következik szerdán, Dél-Afrika ellen. Kérünk titeket, ne röhögtessétek ki magatokat a világ előtt! De főleg minket ne!

 

 

A mérkőzés összefoglalója
szólj hozzá: Honduras - Magyarország 3-0

 

 

 

 

 

 

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://azbennvolt.blog.hu/api/trackback/id/tr571411939

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A magyar foci utolsó nagy korszaka II. 2009.09.28. 10:38:55

Törőcsík karrierje derékba törik, Nyilasi visszavonul, Bene búcsúzik, Lakat Károly lesz a kapitány, újonc a Debrecen, a Volán és a PVSK. Európai kupákban indul az Ú.Dózsa, a Rába ETO, az FTC és a DVTK. Barátságos mérkőzések esztendeje&nb...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Escobar888 2009.09.28. 09:11:58

Nagyon jó cikk. Szánalom volt a tegnap esti szereplés. Ez sokkal nagyobb ciki mint, hogy a nagy válogatott nem jut VB re csoportjából.
Itt tartunk, hogy kikapunk lakatlan szigetektől nem is kicsivel. Nem is kis gólokkal. Szeretném azt hinni, hogy ez csak valami rövidzárlat volt, de akkor miért tartott 80 percen keresztül?

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.28. 09:13:16

Egy dolgot fel nem foghatok!
Vannak a tehetséges, ügyes, motivált kamaszok, akik, ha elérik a 20-25 éves kort, akkor eltűnnek a süllyesztőben, valami közepes magyar csapatban és még majd 60 évesen is azt fogják mesélni, hogy 17 évesen mekkora császár volt. Miért?

Kilgore Trout 2009.09.28. 09:14:57

Már elég öreg vagyok, hogy láthattam az irrapuatoi összeomlást, és valami ilyesmit éreztem tegnap, amikor azt láttam, hogy minden labdára valahogy a hondurasi játékos ért oda előbb, és nem a magyar. Csak ezek a hondurasiak azért (még) nem Belanovok, Ráczok, ezért nem 6 a vége. Azért az a kapufa is sanszos volt. Egervári jó tanítványa Mezey mesternek, lehet, hogy megint tészta volt a menü? Basszák meg! Szerdán azért kíváncsi leszek, mert Dél-Afrika is nagyon erős.

Escobar888 2009.09.28. 09:18:24

@Kilgore Trout:

Ugyan ezt gondolom én is. Én nem is kockáztatom meg, hogy élőben megnézzem a szerdai meccset. Most is alig tudtam aludni annyira felcseszett.

Joe-ból is megárt a shock !!! (törölt) · http://www.tuzelestechnika.net/ 2009.09.28. 09:23:17

@Escobar888:
El is hiszem, hogy felcseszett!

Én a második félidőt nem is néztem, mert nem akartam túlontúl felhúzni magam!

carbonara 2009.09.28. 09:30:41

Az eredmény ismeretében vicces az előzetes vita, hogy szabad-e ilyen gyerekeknek milliót igérni győzelem esetére. Miért-ne ? Százmilliókat is, igérni nem kerül semmibe, a rizikó nulla.

übi 2009.09.28. 09:40:16

Engem nem is az döbbentett meg, hogy
1. Néhány sztárjátékosunk motiválatlanul ténfergett
2. Védekezésben szétszakadt a csapat
3. Felépített támadásunk talán egy sem volt
4. A 177 centis kapus elütögette a labdákat a 190-en fölüli jétékosaink (Futács, Korcsmár, Debreceni, Szekeres) elől, viszont a mi 194 centis goalkeeperünk a feje fölé kapja a gólokat
5. Vagy puhák, vagy durvák a játékosaink
HANEM
...hogy labdaügyetlenek vagyunk. Sem levenni, sem nyolc méterre odapasszolni nem tudjuk a zsét, nem is szólva az egyérintőről, esetleg egy jó ütemcselről. Naná, hogy nincs támadásunk, ha már a második passz két méterrel a társ mellé érkezik. És ez kínos. Mert a motivációt (talán) fel lehet piszkálni a játékosokban, kaphatunk jobb bírót, és lehet nagyobb szerencsénk, de ügyetlen játékost megtanítani a játék alapelemeire, az nem megy két nap alatt.

Yossarian11 2009.09.28. 09:44:09

ez annyira gáz, de valahogy már felháborodni sem lehet rajta. megint a van, hogy mérhetetlen nagy arcot növesztettek mind a játékosok, mind a labdarúgásunk korifeusai. gazteleki istván például azt találta nyilatkozni, hogy az elvárás a négy közé jutás. aztán jön Honduras, és az első meccsen simán lesöpri a csapatot a pályáról. ráadásul messze jobbak voltak a mieinknél. egyszerűen képtelenek voltunk eljutni a kapujuk előteréig. a középpáján olyan simán választottak el minket a labdától, mintha valami kiscserkészekkel játszottak volna edzőmeccset.
a lényeg, hogy focistáink megint csak leégették országunkat.
szégyen.

BLovi 2009.09.28. 09:49:48

Ez egy nagyon gyenge meccs volt. A végét már nem is néztem annyira felhúzott.
DE!
Ne essünk túlzásokba jó magyaros szokás szerint. Sokan fröcsögtök itt úgy hogy ez volt az első meccsetek amit láttatok ezektől.

Ugyanez a gárda bronzérmes lett a tavalyi EB-n (mikor csinál ilyet a felnőtt csapat?) Legyőzte Portugáliát, a negyeddöntőben kiverte Spanyolországot. De Walest, Svájcot, Ciprust és Bulgáriát is vertük, mindet tétmeccsen. Az elődöntőben csak 1-0-ra kaptunk ki Olaszországtól és a későbbi EB győztes Németországtól is csak 2-1-re a csoportmeccsen.

10 meccsből 9-en szép eredményt értek el az EB menetelés során (talán csak a litvánok elleni 2-2 mondható botlásnak). Most jön ez a hondurasi meccs, amin valóban nagyon gyengén játszottak de mit csinál a magyar drukker? Egyből anyáz mindenkit!

Aki meg azt mondja hogy leégetik az országot gondolkozzon már! Európa legjobb 6 csapata közé jutottak, ezzel lehetnek ott a VB-n. Ha ez a leégetés akkor nem tudom a felnőtt válogatottról mi a véleményetek basszátok meg!

Hypofx 2009.09.28. 09:55:40

@BLovi: semmi jo , de ez nem jelenti hogy egy atgondolatlanul rohangalo 11 magyarnak oruljo az ember. Lattal te valamifele koncepciot? tipikus magyar foci hozzaallas elore lovom tamadok ugy is hattal a kapunak, aztan majd lesz valahogy.

Siralmas , de el kene mar fogadni ezt a sportot nem nekunk talaltak ki, mi masban vagyunk nagyon jok slussz passz, azt a rengetrg penzt adhatnak mas sportra, is es nem kell jonni a nezo szammal mert az meg mar siralmas.

BLovi 2009.09.28. 10:00:13

Megnéztem pl. a spanyolokat. Ők 8-0-ra győztek most hétvégén, még mi 3-0-ra kikaptunk.

Egy évvel korábban a magyar - spanyolon nálunk 7 játékos van olyan aki akkor is pályára lépett meg tegnap is, a spanyoloknál ha jól számolom szintén 7. A mostani gólszerzők Niguez, Merida, Nsue pl. mind játszottak ellenünk még sem tudtak nekünk gólt lőni.

Én szerintem ebbe a meccsbe a vezetőség is benne van ha tényleg igaz az, hogy néhány héttel a VB előtt átvariálták a felállást és teljesen más taktikát kezdtek el játszatni.

Nem azt mondom hogy nem haragszom a tegnapi miatt a játékosokra de azért ne küldjük már el őket 10 jó meccset követő egy gyenge meccs után a halálba...

Meg csinálja ezt a felnőtt válogatott! Jusson ki az EB-re ahol érmet szerez, majd felőlem szerepeljen le a következő VB-n (ahova szintén kijutnának)...látatlanban aláírnám :)

Ainult Mina 2009.09.28. 10:01:00

Akkor most az hogy van, hogy a Németh Krisztián jól nyomja az Athénban meg olykor a többiek is. Akkor most ezek jó játékosok vagy a sajtó fényezte őket. Vagy egy olyan edző "dolgozik" a csapat mellett, aki szintén hangban nagyon erős, de szakmailag eljárt fölötte az idő? Volt olyan érzésem, hogy semmi nem jött be az előzőleg hirdetettekből. Megvertek minket a levegőben, a földön, csatáraink nem voltak. (Az más kérdés, hogy Honduras nem volt szimpatikus a belépőkkel meg a fetrengésekkel, de a bíró hagyta. És hát nyertek is. Úgyis csak az számít. A történelemnek is, a közönségnek is. De a játékunk, ha volt, nagyon lelketlen volt.) És a technikai hibákra meg nincs mentség. Egyébként az a fű, a pályán, nem volt egy kicsit magas? :-)

BLovi 2009.09.28. 10:03:32

Hypofx: Nem nem láttam semmi koncepciót, ami engem is elszomorított (70. perc után kikapcsoltam a tévét) csak annyit jegyeztem meg hogy a jogos kritikák mellett maradjunk már a földön és azért ne hazudjunk, mint ahogy páran teszitek. Ha annyira extra szar lenne ez a csapat, Európa legjobbjai miért kaptak ki tőlünk, vagy csak nehezen jutottak túl rajtunk? Majd ha négy meccsen zsinórban így játszik a csapat akkor elküldöm őket a picsába, de én még adok nekik egy esélyt.

És mint említettem abban is biztos vagyok hogy a sok fikázónak ez volt az első meccse amit látott tőlük.

nagybalázs 2009.09.28. 10:05:58

@BLovi: Én láttam a korábbi meccseket, és azt az Eb bronzot egy erősen kifutott eredménynek éreztem (kaptam is érte hideget-meleget az akkori kommentelőktől.)
Biztos csak nem volt szerencsém, de Németh Krisztiántól én még SEMMIT nem láttam, amiért ennyire sztárolják. Biztos látnak benne valamit a szakemberek, nyilván nem véletlen a liverpooli szerződés., meg a torna 10 legnagyobb ígérete közé való beválasztás, de laikusként nem látom, hogy miért. Aki ért hozzá, elmagyarázhatná, köszi.
Nem vagyok az ellendrukkere, kurva jó lenne, ha lenne a magyar fociban egy magyar Messi vagy akár csak Robben vagy mittudomén. De egyelőre Németh Krisztiánt az örök(soha be nem teljesülő) ígéretnek látom. Sajnos.

Az meg egyenesen nevetséges volt, hogy az indulás előtt a repülőtéren a telesportnak nyilatkozva Futács a döntőbe várta a csapatot!!!!!!

greycup 2009.09.28. 10:06:48

@BLovi:
lehet, hogy a spanyolok fejlődtek azóta, vagy azon a meccsen nem jött be nekik semmi
az EB menetelés tiszteletre méltó, de amit most bemutattunk, az fos

de tökmindegy, mert ha továbbmegyük a csoportból (ami azért még valószínű), és nyerünk egy meccset a kieséses szakaszban, úgyis megint sztárok lesznek a fiúk

greycup 2009.09.28. 10:07:38

@greycup:
mondjuk Tahitinak gurítani egy nyolcast az semmi, nekik még elé sem kezdődött a torna

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.09.28. 10:12:03

Bár itt is a fikázás megy, mint Szily blogján, de legalább itt látják a népek, hogy szakmailag van elkúrva az egész. Ezek a srácok tudnak focizni, ha megmondják nekik, hogy mit játszanak...

Faszrajzolgatásból, csak faszság sül ki...

Kicknick 2009.09.28. 10:14:19

Nekem csak egy valami jutott eszembe erről kapcsolatban. Mexikóban is 0-3-al kezdtünk, asszem a franciák ellen. Pedig milyen húde jó kis csapatunk volt, előtte lenyomtuk a brazilokat a Népstadionban.
Aztán jöttek az oroszok egy hatossal...

BLovi 2009.09.28. 10:14:45

Ainult Mina: Valóban, a legnagyobb csalódás Németh Krisztián.

Őt nem sztárolták túl (szeirntem kifejezetten szerény gyerek), korosztályában a legjobbak között jegyzett játékos.

Az U17-es EB-n 2006-ban 11 gólt lőtt 9 meccsen (azt nem tudom mindegyik meccsen játszott-e), a 2008-as EB-n pedig 6 gólt (ezekből négyszer győztes gólt).

A két tornán lőtt 17 gólja mellett emlékszem több kapufájára, rengeteg helyzetére, kis szerencsével 20-25 gólig is juthatott volna. Ezért döbbenet és nem tudom hová tenni azt, hogy tegnap egy lövése se volt egy nem túl jegyzett csapat ellen! Egyszerűen nem tudom mi történhetett vele (és a csapattal) :(

Ezért is gondolom hogy ebben a vereségben a vezetőség is benne van vaskosan...valamivel nagyon megzavarták a játékosokat.

kishusom 2009.09.28. 10:17:54

Kedves BLovi,

igazad van, ez a gárda tavaly bronzérmes lett az EB-n, annyi csak a különbség, hogy az edzőt akkor úgy hívták, hogy SISA TIBOR. Tibi akkor megcsinálta a csapatot, majd miután a mór megtette kötelességét, már más akarta bezsebelni az egyiptomi Vb-n a biztosnak látszó sikert. Sajnálom a fiúkat, de valamilyen szinten örülök is ennek a zakónak, mert ez is Sisa Tibit igazolja, akinek akkor olyan feltételeket teremtettek, hogy inkább önként felállt.

noir66 2009.09.28. 10:18:00

Jahm, reméljük egyszeri eset mint a Francia Brazil döntő (3-0).
Bár ott a Brazilok jól játszottak csak a Franciák még jobban. De térjünk vissza a lényegre.

Mindenben jobb volt Honduras. Statisztikák alapján is. A meccset a fifa honlapján követtem de eléggé felbaszott már az első gól is. A 3.-án le is kapcsoltam a gépet, úgyis meló van kora reggel, de aludni nem tudtam miatta. Látom nem voltam ezzel egyedül.

Ígérgettek fűt fát, a szokásos...
Ha megverjük dél Afrikát, és Egyesült arabokat, akkor még azt mondom ok, de ez azért elég megalázó volt.

Mondhatnám hogy nyertük a bronz érmet eu-n és? Az egy másik csapat volt. Magyar utánpótlás úgy ahogy kitermel néhány jó játékost, de beintegrálni a felnőtt környezetbe már képtelen. Szerintem most is ezt látjuk. 19.-évesen megállt a fejlődésük. EB 3. hely után döntetlennél nem volt többre képes a magyar csapat. Hozzá kell túrni még azt is hogy jól szétbarmoltak egy jól működő csapatot, mivel a gerincét szépen kitépték Sisa úr eltávolításával. Ő is a csapat része volt, nem holmi besegítő. És ezen Egervári sem tud javítani már. Ebben a kórban az 1 év rohadt sok idő. Talán ha Sisa LAst minuteben kiutazik még van remény... azt az egy évet nem tudják bepótolni, de ő még ismeri a közös hangot velük.

Hozzáteszem, hogy a magyar utánpótlásban a legnagyobb tehetségek mind elvesznek. Tapasztalatból tudom, ugyanis az ifi NB1-ben toltam a lasztit. Kb közepes játékos voltam, olyan mint Buzsáki akivel minden héten edzőmeccset játszottunk, aki most a QPR-rel angol másodosztályban tologatja a lasztit. A 22 fős mezőnyben volt mindig 6 sokkal jobb játékos nálunk. Olyanok akik két három évvel idősebb játékosokat megszégyenítő technikával rendelkeztek. Az egyik nap közölték hogy a csapat feloszlott. Így mentem be a csapatomhoz. NB1-es ificsapat többszörös második és első helyezettek voltunk. LOL? Abból a csapatból egy játékos maradt a magyar futballban. NB3 vagy miben játszik most. Azt mondták ha akarok nézzek másik csapatot. Másoknak is. 12-13 éves lehettem. Köszönöm. Én keressek? Ilyenkor már össze kéne szedni a tehetségeket, nem pedig hagyni elkallódni. Egy 12-13 éves gyerek keressen magának klubot?
MTK és Újpest meg hasonló utánpótlásairól ne is beszéljünk mert a tabella legvégén voltak mindig. Csak érdekesség képpen a Zrínyi-Ferencváros iskolai labdarúgó csapatában játszottam.

Már 10-12 éves tehetségeket kéne figyelni szakembereknek, és igenis 14-15 évesen már versenyeztetni őket, kellő motivációt adva nekik, nem pedig nagy arcot és önbizalmat.

A legnagyobb fájdalmam, hogy szívem mélyén még mindig magyar vagyok és nem tudok szabadulni tőle...
szóval halkan azért mondom. Hajrá magyarok...

Hattory Hanzo 2009.09.28. 10:18:35

A három kapott gól mellé további jó hír az öt(!) sárgalap. De legalább van honnan felállni..

BLovi 2009.09.28. 10:19:02

Ennek a csapatnak az összes eredménye tétmeccsen (U17-es EB és U19-es EB):

2006-os U17-es EB:

Mo - Albánia 5-1
Mo - Ciprus 2-0
Mo - Skócia 2-0
Mo - Portugália 1-1
Mo - Ukrajna 4-0
Mo - Svédország 4-0
Mo - Oroszország 0-1
Mo - Luxemburg 4-0
Mo - Spanyolroszág 0-2

2008-as U19-es EB:

Mo - Kazahsztán 6-0
Mo - Wales 3-1
Mo - Svájc 2-1
Mo - Litvánia 2-2
Mo - Ciprus 2-1
Mo - Portugália 1-0
Mo - Spanyolország 1-0
Mo - Németország 1-2
Mo - Olaszország 0-1

2009-es U20-as VB:

Mo - Honduras 0-3 :(
?
?
?

nagybalázs 2009.09.28. 10:24:04

@kiscsákó: Nem, először 0-6, utána vertük Kanadát 2:0-ra és az uccsó meccs volt a franciák ellen.

szempontpuska 2009.09.28. 10:26:02

Az is szép, hogy kijutottak....

noir66 2009.09.28. 10:27:15

Sry a sok nyelvtani helytelenség miatt. A kialvatlanság az oka :D
Annyira felkúrta az agyam ez a meccs.

szempontpuska 2009.09.28. 10:27:18

@nagybalázs: így van. Az irapuatói 0:6-volt a nyitány. Erre (sajnos) jól emlékszem...

übi 2009.09.28. 10:30:04

Lehet, hogy ez a csapat már nem az a csapat?! 2008-ban, a spanyolok ellen a kezdőben ott volt Nagy O., Busai, Iszlai, Nikházi, majd csereként bejött Szabó L. és Bajner. Lehet, hogy ők (és az edzőjük) jobbak voltak, mint a mai helyetteseik?

SimiTomi 2009.09.28. 10:31:26

Hmm, erre a Dárdai-dologra nem is emlékszem. De nagyon igaz. Láttam a gólját az AEK színeiben, s meg is lepődtem. Egyrészt azon, hogy berúgja, aztán nem az van, hogy rohan a labdáért, hiszen még egy gól kell a döntetlenhez, hanem ünnepelteti magát, mintha ő lenne Torres.

Most meg hallom a meccsen, hogy micsoda bombagólt rúgott akkor. Hogy mit is? Egy kipattanó labdát egy fekvő védő és a saját csapattársa, illetve a kvázi fekvő kapus mellett a kapu bal oldalába lőtt. Tényleg erősen, mondjuk, meg meg is kellett emelni a labdát - na de azért ez nem bombagól...

nagybalázs 2009.09.28. 10:31:41

Azt nagyon magyarosnak éreztem, hogy 11-esre próbáltunk játszani. Szerintem egyik sem volt az, az első, amikor a kapusban botlott meg a csatárunk biztos nem.
Németh Krisztiánon többször éreztem, hogy azért kezd el cselezgetni a 16-oson belül, hogy elbuktassák. Nem történt meg, de azért elesett.

SimiTomi 2009.09.28. 10:33:15

@nagybalázs: Naja, három védő közé bemenni, aztán a földön ülve integetni, hogy engem felrúgtak/ellöktek.

szempontpuska 2009.09.28. 10:34:55

@nagybalázs: Na ez a tizenegyesezés nekem is feltűnt, sőt meghökkentett. Már 18-20 évesen alibizni, hátha befúj a bíró... hagyjuk már

nagybalázs 2009.09.28. 10:35:26

@szajmon_mondja: Vicces, egy EB alatti blogban, amikor az egyik kommentelővel vitatkoztam, mert szerinte a Németh SOKKAL jobb a Torresnél, csak a Benitez nem játszatja, el lettem küldve a picsába...
Persze nem ügyetlen, de hogy nagyon nagyképű, azt a laikus is látja.

nagybalázs 2009.09.28. 10:36:38

@szajmon_mondja: @szempontpuska: igen, pont ezekre a szitukra gondoltam

BLovi 2009.09.28. 10:40:31

übi: Én ezt nem fogadom el, hogy nem az a csapat. 2-3 játékos cseréje nem számíthat túlzottan. Meg csak nem azért kerültek ki a keretből mert annyira jó formában vannak.... Valami más oknak még lennie kell. A csapat gerine ugyanaz, mint volt. Nem hiszem hogy Németh, Komán, Dudás (akik korosztályukban Európa szinten jegyzettek) elfelejtettek még passzolni és kapuralőni is attól, hogy nincs ott a keretben Iszlai, vagy Nikházi.

Na de mindegy, én fel is adom, sose fogom megtudni mi történhetett. Megnézem majd a másik két meccset is hátha abból okosabbak leszünk és kiderül hogy néhány játékos formahanyatlása, a rossz taktika, vagy az edzőváltás a fő oka az eddigi nagyon gyenge produkciónak :(

SimiTomi 2009.09.28. 10:42:05

@nagybalázs: Nagyon idegesítő volt a nyáron, mikor a fél 'Pool a Konf. Kupán volt és Németh folyton kezdett az edzőmeccseken, meg a "hogyan szerezzünk pénzt az adósságokat nyögő klubnak" meccseken hallgatni, hogy ez az, ez lehet az ő idénye...

Félreértés ne essék, jó játékos szerintem, és még jobb lehet, de ez a ki vagyok én stílus 20 évesen, ez gáz. Tegyen le valamit az asztalra. Remélem, az AEK-nál menni fog neki, és megtanítják arra, hogy ez nem így megy.

Hattory Hanzo 2009.09.28. 10:42:36

Egyébként ha optimistán közelítjük meg a helyzetet, pont jól történt ez így, 0-1-nél jött volna a makogás, hogy nyomtunk a második félidőben, de pechünk volt, meg ugye a büntetőgyanús dolgok, de így legalább megaláztak minket, a másik meccs x lett, talán ez az égés felkúrja őket is, meg Egervárit is.

szempontpuska 2009.09.28. 10:47:11

@nagybalázs: :-) Azért ne legyünk velük igazságtalanok: A magyar foci nem lesz az élmezőnyben. Tekintve a lakosságot, a pénzt, a játékosokat, a pályákat mindent, valóban ott a helyünk ahol vagyunk

HgGina 2009.09.28. 10:53:55

@BLovi:
ne példálózz azzal, hogy mit csináltak tavaly.
Ezzel az erővel fel lehet hozni, hogy bezzeg annak idején a Fradi a VVK-ban, bezzeg a Dózsa a Benfica ellen, Bezzeg a Fradi a Panathinaikos ellen... bezzeg...bezzeg. Bazzeg.
Ez egy szimplán sz@r csapat, ugyanolyan edzővel.

És lehetőleg az utolsó meccs utlsó 10 percében nehogy elkezdd majd kiabálni, hogy "ha mos percenként 17 gólt rúgunk, és lesz még 4 perc hosszabbítás, akkor még van matematikai esélyünk, ha a dél-afrikai aranylábúakat Honduras aranylábúi 175:0-ra megverik".

Ezt a "magyar foci"-nak nevezett szemetet be kell tiltani. A résztvevőit pedig elzavarni Szibériába havat lapátolni.

noir66 2009.09.28. 10:54:47

Én is ebben bízom Hattory. Remélem a srácok is elég zabosak lesznek és bebasznak egy tucatot Dél-Afrikának és tényleg beindul a magyar úthenger, ahogy az angolok várták.

Rá kéne cáfolni erre a megalázó eurosportos kommentálásokra is.

Csak ehhez kell egy kis Önvizsgálat is. De félek ez kevés lesz.

Ha elbukjuk a továbbjutást, az egész vezetőségnek mennie kell!!!
Felelősségük megkérdőjelezhetetlen.

HgGina 2009.09.28. 10:55:37

@VonPerez "kapus vagyok, nem csatár":
Egy focista (igazi focista) tud focizni. Nem kell neki mindent megmondani, hogy mit csináljon. Ezeknek meg ugathatsz te bármit. Tehetségtelen niemandok ezek mind.

szempontpuska 2009.09.28. 10:56:02

@HgGina: ugyanmár !
Hol vagyunk a világranglistán ?
és mi a probléma azzal ? A dicső múlt ?

szempontpuska 2009.09.28. 11:00:22

osztán emlékeztek-e a Bicskei féle Európa bajnok csapatra ?
Mi lett belőlük ? :-(

shawshank 2009.09.28. 11:00:42

Nem értem mi a probléma. Megvert minket egy erősebb csapat.
Még mindig abból indul ki mindenki, hogy mi vagyunk a nagy aranycsapat leszármazottai. Ki nem szarja le?
Végre a helyén kell kezelni a lehetőséget, és elismerni, hogy ezek a srácok megtették azt, ami a nagycsapatnak 23 éve nem megy. Kijutottak több nagy tornára (EB, VB). Grat nekik és szeretnénk még jobb eredményt látni, mert azért telhetetlenek vagyunk :)
Valaki árulja már el, miért senkiházi Honduras? Mrt nem tudjuk hová tenni? Gondolkozz nyugodtan az ő fejükkel, ők is így áltak hozzánk, ugyanis nem foglalkoznak töri könyvek magolásával, csak a jelenből hozzák ki a maxot, és biztos nem úgy küldték ki őket, hogy mi volt 77-ben a magyarok ellen, hanem hogy a következő meccset és az az utániakat is nyerni kell. Mert tegnap ez számított nem a szaros múlt...

vercotti 2009.09.28. 11:01:44

Én nem hiszem, hogy szitokáradatban kéne részesíteni a magyar játékosokat. Sokan túlértékelik ennek a generációnak a korábbi eredményeit, hiszen azért ne feledjük, mekkora szerencsével (és a hazai rendezés kihasználásával) jutottunk ki egyáltalán a tavalyi Eb-re is, amely aztán belépőt is jelentett az U20-as vb mezőnyébe is. Azt se feledjük, hogy ezek a srácok időközben felnőttek. Elnyelte őket a magyar közeg, a légiósaink pedig, akiktől sokan nagyon is sokat vártak és várnak ma is, perifériára szorultak külföldi klubcsapataikban. E mögött kár is lenne komoly indokokat keresni, egyszerűen Némethék, Komanék - minekután reflektorfénybe kerültek már 17-18 évesen, naná hogy külföldre kerültek, ahol bizonyítási lehetőséget is kaptak, majd könnyűnek találtattak. Korán erő futballistákról van szó, akiket mára teljes egészében utolért az a korosztály, melyből néhány éve még kiemelkedtek.
Aztán itt vannak a magyar futball tipikus betegségei, melyeket már kívülről fújunk a nagyválogatott esetében is, és lám, itt a kicsiknél most újra szembesülhetünk velük. Lassúak vagyunk, gyengék vagyunk, összetörnek minket, nem tudunk harcolni a labdákért, nem tudunk párharcokat nyerni, és ami a legfájóbb, nem tudunk gólhelyzeteket se kialakítani (akár Svédország és Portugália ellen a nagyok). Honduras nem nagy szám, még akár nyerhettünk is volna 1-gyel, ha valahogy gólt találunk 0-0-nál. Ámde minden meccsünk pontosan ugyanilyen nehéz lesz, mert nekem meggyőződésem, hogy ez a társaság képtelen arra, hogy a világ bármely hasonló korú korosztályos válogatottját 90 percen keresztül nyomás alatt tartsa és lefutballozza a pályáról.

szempontpuska 2009.09.28. 11:02:51

@shawshank: teljesen egyetértek. Ezt nevezem én az Aranycsapat átkának

HgGina 2009.09.28. 11:07:58

@szempontpuska:
Szerintem félreérted, amit írtam.
Pont azt mondom, nem a tavalyi vagy más korábbi eredményekre kell emlékezni. Hanem focizni kéne.
Itt és most. Na ezt nem tudják. Sem itt, sem most.

Emlékekkel tele a padlás. Mondtahom ezt azért is, mert az említett FTC-Panathinaikos és Dózsa-Benfica meccseket (és nem kevés hasonló színvonalú másik magyar meccset) volt szerencsém élőben látni. Akkor és ott tudtunk focizni.
Itt és most nem. Ez ilyen egyszerű.

szempontpuska 2009.09.28. 11:13:05

@HgGina: kösz. Teljesen egyértelmű, hogy nem értem félre, hanem ugyanígy gondolom :-)

törppapa 2009.09.28. 11:14:32

A kiutazáskor a reptéri búcsúztatás ürügyén elhangzott nagyképű kijelentések teszik igazán siralmassá ezt a képet. A fociszerető közönség csak akkor tud lelkesen szurkolni, ha azt látja, hogy kiteszik a lelküket a győzelemért. Ezek a fiúk sajnos vagy nem fogták fel, milyen színű mez van rajtuk, vagy azt sem tudják, mi a haza. Ha valakinek a nemzetiszínű zászló és a himnusz nem jelent semmit, akkor ez a lélektelen játék az eredmény.

nagybalázs 2009.09.28. 11:16:38

@szempontpuska: Deakkor a hasonló méretű és gazdaságú országok miért jobbak? Csehek, szerbek, horvátok pl. és itt még a komcsi múlt is megvan!

szempontpuska 2009.09.28. 11:17:29

@nagybalázs: ezekből talán csak a cseheket fogadom el. A többiek nem jobbak

spangol 2009.09.28. 11:17:43

Barátom,

a tegnapi magyar válogatottnál csak ez a posztocska hervasztóbb.

Életedben másodszor láttad futballozni Némethet, és most döntöttél. Mi több, Döntöttél, a nagy KoppányiG döntött, wow.

Hát mit döntöttél egy meccs alapján, te kabóca???

Ne zavarjon, hogy ő már akkor is Steven Gerrarddal focizott egy csapatban, mikor te a harmadik egyesed vitted haza irodalomból.

Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.09.28. 11:21:59

Az volt a baj, hogy a honcurasiaknak senki sem árulta el, hogy mekkora sztárok ellen játszanak, így nem tanusítottak elég tiszteletet. Franc a pofájukat.

HgGina 2009.09.28. 11:23:08

@spangol: Jujjjjjj, akkor én most jó focista vagyok, mert ksikoromban egyszer együtt fociztam Nyíllal, Törővel és Ebedlivel a Városligetben?
Mától lehetek nagyképű én is?
Lécciléccilécciiiiiiiiiiiiiiiiiii.............

Sőt, egyszer láttam valakit, aki már akkor hallott Nilton Santosról, amikor én még pelusba pisiltem...

nagybalázs 2009.09.28. 11:26:42

@spangol: Nem inkább a Gerrard legyen büszke, hogy egy csapatban játszhatott a Némethtel? Vagy pedig túlszívtad magad (nagyon helyesen, különben)...

nagybalázs 2009.09.28. 11:30:42

@szempontpuska: Nem tudom, hogy a szerbek vagy a horvátok nem jobbak-e nálunk, de végül is mindegy. Az azért látható, hogy csak azért mert kis ország vagyunk, akit még az ág is húz, meg szar a gazdaságunk, attól még a focink lehetne jó!

EasyFriend 2009.09.28. 11:33:10

Futácsnak az a könyöklése nagyon durva volt. Nem lepődnék meg, ha kapna egy meccs eltiltást még így is, hogy a bíró nem látta.

gezabá (törölt) 2009.09.28. 12:03:30

ugyanmár, a sok külföldön játszó profinknak beszóltak a csapatuknál, hogy oks, elmehettek, de a csoportmeccsek után már itt legyetek! ez alapján 0 pont, csoportnegyedik helyet vizionálok... ne legyen amúgy igazam, és álljanak hozzá tisztességesen is. mindenki.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2009.09.28. 12:03:40

BRÉ KING NYÚZ!

Most kaptam a hírt a konyháról: mákostészta volt a menü a meccs előtt, a kispadosok még repetát is vittek magukkal.

sanyikácska 2009.09.28. 12:28:23

Félelmetes. Újabb Marseille, Irapuato. Mi jöhet még???

Van egy fogadásom: Egervári a hollandokat teszi majd felelőssé.

szempontpuska 2009.09.28. 12:50:57

@nagybalázs: na ennek aztán semmi köze a gazdasághoz...

pudibundo 2009.09.28. 13:01:08

Jól van, nagyon szánalmasak voltak tegnap, majdnem bele is vágtam vmit a tvbe, de azért ne temessük el őket élve. Harcolni, küzdeni kell a 2 további meccsen és megpróbálni játszani.Ha nem megy és kiesnek, akkor viszont az mlsz-ben is lehet gondolkodni, hogy mi is a helyzet...
Addig is Hajrá Magyarország!

pucros 2009.09.28. 13:02:40

Lehet hogy jó a csapatunk, csak a hondurasi stílus nem fekszik neki. Ijesztő volt az ellenfél, ennek megfelelően beszartak a srácok és nem tudták azt nyújtani, amire laboratóriumi körülmények között talán képesek. Nem elég tehetségesnek lenni, küzdeni is tudni kell.
Valaki magyarázza el nekik, hogy a "sztár" focisták is valójában sportemberek a kitalált imidzs mögött, különben nem léphetnének pályára azokban a csapatokban.

hird 2009.09.28. 13:05:58

@spangol @BLovi

Akármilyen képességűek is a magyar játékosok, amit tegnap nyújtottak az SZÉGYEN - GYALÁZAT volt.

Ha tényleg jó játékosok egyébként akkor a tegnapi teljesítményük ANNÁL SZÉGYENTELJESEBB!!!
süti beállítások módosítása